opcje
Forum
drukuj
 
icon
WSL
Moderator
Postów:
Regulamin forum WSL

Forum zostało stworzone z myślą o całej społeczności WSL oraz znajdującej się wokół uczelni. Większość kwestii reguluje ten spis zasad. Od niego zacznij korzystanie z forum, czytając wszystko dokładnie.

Każdy użytkownik forum zobowiązany jest do przestrzegania zawartych tu zasad.
Za rażące nieprzestrzeganie zasad grozi: kasacja konta oraz ban.

I. Zasady ogóle
1. Każdy użytkownik rejestrując się, zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.
2. Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum.
3. Regulamin może ulegać zmianie w trakcie działania forum.
4. Za nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu odpowiedzialny jest Administrator i Moderatorzey
5. Użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum będą surowo karani (ban stały na forum, ban na IP, a nawet zawiadomienie odpowiedniego organu śledczego).
6. Administrator forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji (akcji) w sprawie dowolnego aspektu Forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:
a. usunięcie konta dowolnego użytkownika forum
b. zmodyfikowanie konta dowolnego użytkownika forum
c. zablokowanie lub odblokowanie konta dowolnego użytkownika forum
d. nadanie, usunięcie lub zmodyfikowanie ostrzeżenia nadanego dowolnemu użytkownikowi forum
e. akcje moderatorskie (np. usunięcie tematu lub posta)
f. wyłączenie Forum, etc.
Decyzje administratora forum są ostateczne. W przypadku odwołań od owych decyzji należy skontaktować się z danym administratorem i złożyć wyjaśnienia z odpowiednim uzasadnieniem. Jeśli jego zdanie jest niezmienne, dalsza dyskusja jest niewskazana, a odwołania na temat decyzji nie będą rozpatrywane.

II. Kultura i zachowanie na forum
1. Odnoś się z szacunkiem do innych użytkowników forum
2. Nie używaj wulgaryzmów na forum
3. Jeśli uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu swojego problemu - podziękuj na zakończenie prowadzonego wątku.
4. Nie używaj dużych liter, jeśli nie jest to konieczne (np. użycie akronimów)
5. Pisz zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii. Jeśli masz wątpliwości to nie kalecz języka i sprawdź pisownię w słowniku ortograficznym lub w programie do edycji tekstu.
6. Zakazane jest przedstawianie treści z prywatnych rozmów z innymi forumowiczami, przekazywanie prywatnych treści na inne fora dyskusyjne
7. Używaj sensownych sygnatur nie ośmieszających samego siebie i innych osób. Zakazane jest używanie sygnatur dyskryminujących wyznania rasowe, religijne i polityczne
8. Stosuj ścisłe zasady co do wielkości avatara (max 100 x 100px). Niedozwolone jest używanie grafik o treści prawnie zakazanej i ogólnie uznawanych za obraźliwe
9. Jeśli czegoś nie rozumiesz przeczytaj jeszcze raz – nie pisz i nie odpowiadaj pochopnie.
10. Wszelkie kwestie sporne - ew. kłótnie proszę załatwiać prywatnie, poza forum.

III. Niedozwolone treści
Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, screenach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
1. pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądu tylko przez osoby pełnoletnie
2. brutalnych, ukazujących przemoc
3. wulgarnych
4. obrażających użytkowników forum lub inne osoby (np. osoby publiczne),
5. zawierających groźby odnoszące się do życia realnego,
6. wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji
7. ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych ustrojami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. faszyzm, nazizm)
8. łamiących prawo lub propagujących łamanie prawa
9. zawierających jawne reklamy (produktów, usług) przynoszące komuś zyski, zarówno w formie ogłoszeń, jak i ofert handlowych - wymiana, sprzedaż, kupno, (w niektórych przypadkach reklamy nie przynoszące zysków również są niedozwolone), a także wszelkiego rodzaju linków referencyjnych
10. propagujących alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające;
11. zawierających linki prowadzące do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany). Niedozwolone jest też zamieszczanie linków do złośliwych acz nieszkodliwych skryptów (linki wylogowujące z forum, wyskakujące okienka trudne do wyłączenia). Za zawartość zlinkowanej strony/pliku odpowiada osoba, która umieściła go na forum.
12. innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.
13. Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki.

IV. Wątki
1. Przed utworzeniem nowego wątku upewnij się, że robisz to w odpowiednim dziale zgodnym tematycznie.
2. Niedozwolone jest zakładanie wątków, gdy w danym dziale forum znajduje się już temat o identycznej treści lub rozwiązujący dany problem. Przed napisaniem należy więc przejrzeć forum lub użyć opcji "Szukaj". Wskazane jest wcześniejsze przeczytanie tematów z działów FAQ
3. Temat wątku powinien być konkretnie sprecyzowany. Należy unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. Należy unikać tytułów tematów takich jak: "Pomocyy!!!", "Mam problem", "Nie wiem jak to się robi", "Propozycja co do regulaminu"
4. Daj czas forumowiczom na odpowiedź. Nie twórz wątków z dopiskiem PILNE.
7. Na forum usuwane i blokowane będą wątki oraz posty rażąco naruszające etykietę, a w szczególności:
a. nie mające związku z działem, w którym zostały utworzone
b. odnoszące się na temat już wcześniej poruszany w innym dziale niniejszego forum
c. wątki i posty utworzone bez najmniejszego sensu

IV. Treść postów/odpowiedzi na wątki
1. Pisz na temat.
2. Opisz dokładnie problem. Precyzuj wypowiedzi nie zapominając o szczegółach.
3. Liczy się jakość postów, nie ilość.
4. Jeśli do swojego postu wklejasz obrazki zachowuj ich przyzwoity rozmiar. Nie przesadzaj z rozdzielczością (maksymalna szerokość to 400px).
5. Jeśli umieszczasz odnośniki do innych stron tzw. linki upewnij się, że poprawnie je wpisałeś i że nie prowadzą one do pustych stron.
6. Odpowiadając na cudze posty zachowuj wszelkie zasady kultury.
7. Cytując cudzą treść nie zmieniaj słów przedmówcy, cytuj te fragmenty do których się odnosisz, nie cytuj całego postu przedmówcy tylko i wyłącznie dla jednego zdania.
8. Jeśli znasz rozwiązanie cudzego problemu staraj się używać praktycznej wiedzy. Żadnego teoretyzowania i domyślania się. Pozwoli to na szybsze i znaczne łatwiejsze dojście do meritum zamieszczonego wątku/postu.


Copyrights 2011 by Wyższa Szkoła Logistyki.
[Ostatnio edytowany przez WSL, 2011-09-26 14:06]
2011-09-07 16:30
icon

Do góry

e-Indeks to jedyny indeks jaki obowiązuje w WSL. Zaloguj się na swoje konto studenta, aby sprawdzić oceny, płatności za studia, czy komunikaty dziekanatu.

Internetowe forum WSL, to miejsce spotkań studentów. Jeśli rozpoczynasz studia w WSL, to właśnie tutaj znajdziesz nowych kolegów z tej samej grupy :-)